Zespół

Zarząd Fundacji Vis Maior

Jolanta Kramarz - prezes zarząduJolanta Kramarz foto

ukończyła psychologię na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim

Pracowała w kilku organizacjach pozarządowych, działających na rzecz osób niewidomych, w lecznictwie odwykowym, w Urzędzie Pracy, na uczelni i w szkołach.

Jako psycholog uzyskała wszechstronne doświadczenie zawodowe w zakresie udzielania wsparcia grupowo i indywidualnie. Ukończyła także studia podyplomowe Pedagogiki Specjalnej – kształcenie integracyjne w APS im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, studia podyplomowe na kierunku prawo dla urzędników niebędących prawnikami oraz różnego rodzaju szkolenia, np. Studium Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie, Szkołę Liderów Społeczeństwa Obywatelskiego.

W 2002 roku założyła fundację Vis Maior, poświęconą usamodzielnianiu osób niewidomych, którą prowadzi do dziś.

 

Jako Prezes tej fundacji w ramach programu „International Visitor Leadership” uczestniczyła w spotkaniach z przedstawicielami amerykańskich departamentów, instytucji rządowych i organizacji pozarządowych, które działają na rzecz osób niewidomych, poznając doświadczenia amerykańskie w obszarze wspierania aktywności społeczno-zawodowej osób niewidomych, a później przenosiła te doświadczenia na grunt polski. Uczestniczyła w czteroletnim kursie Psychoterapii Behawioralno – Poznawczej CBT.

W 2012 roku została laureatką plebiscytu Lady D. w kategorii aktywność społeczna.

„Życie Warszawy” zaliczyło ją w 2008 roku do dam wpływających na zmiany w stolicy.

Obecnie jest doktorantką w Interdyscyplinarnej Szkole Doktorskiej SWPS Uniwersytetu  Humanistycznospołecznego.

 

Prowadziła warsztaty i szkolenia dla firm, ćwiczenia i wykłady na uczelniach, lekcje w szkołach na różnych poziomach kształcenia i zajęcia w przedszkolach w zakresie promowania aktywności osób niewidomych oraz pracy psa przewodnika. Organizowała i realizowała różnego rodzaju formy wsparcia osób niewidomych. W czasie wolnym słucha muzyki, nie tylko poważnej, lecz również poezji śpiewanej, niektórych gatunków popu. Chętnie zapoznaje się z literaturą fachową, a także piękną. Interesuje się możliwościami współpracy ludzi i psów.

Chciałaby, żeby osoby niewidome mogły mieć pełny dostęp do wszystkich obszarów życia, na równi z osobami pełnosprawnymi.

 

 

Magdalena Raczyńska - wiceprezes zarząduMagdalena Raczyńska foto

[email protected]

Ukończyła historię na Uniwersytecie Warszawskim.

Mimo, iż nie pracuje w wyuczonym zawodzie to historia nadal pozostaje jej pasją. Od kilku lat angażuje się w różnego rodzaju działania na rzecz osób niewidomych. Podczas pobytu w Belgii, gdzie pracowała jako wolontariuszka w szkole dla dzieci niewidomych, miała możliwość zaobserwowania różnych ciekawych rozwiązań, ułatwiających funkcjonowanie osobom z dysfunkcją wzroku. W fundacji pracuje od lutego 2011 roku. Pisze artykuły, przygotowuje materiały promocyjne, a w razie potrzeby kontaktuje się z mediami. Jest ciekawa ludzi i otaczającego ją świata. W czasie wolnym nie stroni od dobrej lektury i muzyki. Lubi zgłębiać tajniki kociej natury.

 

Anna Miętus - członek zarządu

[email protected]

Ukończyła Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego na kierunku Nauki o Rodzinie.

Brała udział w programie „Liderzy lokalnie”, organizowanym przez Stowarzyszenie Szkoła Liderów. W 2007 roku podjęła współpracę z Fundacją jako wolontariusz, a rok później dołączyła do zespołu jej pracowników.

Zajmuje się pisaniem projektów oraz ich koordynowaniem. Odpowiada za sprawy związane z organizowaniem różnego rodzaju warsztatów, kursów poruszania się z białą laską, szkoleń komputerowych. Udziela również informacji osobom zainteresowanym posiadaniem psa przewodnika. Ania jest osobą, która jak sama mówi lubi pracę z ludźmi i dla ludzi to też bardzo chętnie angażuje się we wszelkie działania na rzecz innych. Praca w Fundacji to dla niej jednocześnie przyjemność i możliwość rozwoju, ale przede wszystkim nabywanie wielu cennych umiejętności.

Dariusz Kupiecki - członek zarządu

Dariusz Kupiecki foto

Urodzony w 1954. Pracował w Towarzystwie Ubezpieczeniowym Allianz Polska.

W  młodości harcerz 1. Warszawskiej Drużyny Harcerskiej „Czarna Jedynka”.
Po skończeniu liceum prowadził drużynę dla dzieci niewidomych i słabowidzących w ramach akcji ZHP „Nieprzetarty Szlak”.

Później zaangażował się w działalność opozycyjną. Uczestniczył w Akcji Pomocy dla robotników represjonowanych po Wydarzeniach Czerwcowych w 1976 roku w Ursusie.

Współpracownik Komitetu Obrony Robotników, członek redakcji podziemnego pisma „Robotnik”. Internowany w stanie wojennym.

Po transformacji ustrojowej w 1989 zaangażowany w budowę administracji publicznej demokratycznego Państwa. Współtworzył administrację wyborczą, następnie przez kilka lat był szefem PESEL-a. Był inicjatorem prac nad rządowym projektem ustawy o ochronie danych osobowych i

odpowiadał za prowadzenie prac nad tym projektem.

Po uchwaleniu ustawy zrezygnował z pracy w administracji i przeszedł do działalności biznesowej.

W Allianz w 2009 roku zorganizował wspólnie z Vis Maior „warsztaty w ciemności” – zajęcia dla pracowników prowadzone przez niewidomych trenerów, uczące technik poznawczych,  porozumiewania się i współpracy bez udziału wzroku. Od tej pory współpraca się zacieśniała, co pozwoliło mu wrócić po wielu latach do działalności wśród niewidomych.

Jest matematykiem-informatykiem po Uniwersytecie Warszawskim. Żonaty, dwoje dorosłych dzieci.

Więcej informacji / More information

 

Jerzy Dżoga - członek zarządu

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jerzy Dżoga ukończył Politechnikę Gdańską na Wydziale Automatyki. Pracował przy projektowaniu i wdrażaniu do produkcji polskich minikomputerów K-202 i MERA 400, koordynował pracę programistów, współpracował z wieloma uczelniami i instytucjami w kraju.  W kolejnych latach pełnił kluczowe role na stanowiskach kierowniczych w polskich firmach informatycznych – PROKOM SA , POSITIVE SA, COMPUTERLAND/SYGNITY. Pracując w tych firmach wspierał przez wiele lat rozwój informatyczny administracji publicznej. Był zaangażowany w szereg największych w skali naszego kraju projektów informatycznych.

Jerzy Dżoga brał udział w założeniu Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji, a następnie przez około 10 lat pełnił ważne funkcje we władzach PIIT. Jest do tej pory aktywnym uczestnikiem inicjatyw podejmowanych przez Izbę. Lubi: samochody, blusa i góry.


Rada Fundacji Vis Maior

Aneta LejmanAneta Lejman

Absolwentka Dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim oraz podyplomowego studium trenerów, skuteczny manager z ponad 10. letnim stażem, ekspert w zakresie zarządzania strategicznego i operacyjnego; coach i trener z dorobkiem trenerskim ponad 3 000 godzin. Obecnie Interim Manager – www.cataliza.pl

Współpracowała z takimi firmami jak Cyfrowy Polsat, 4Business Group, Polskie Centrum Monitoringu Gospodarczego, Itella Information, Inforsys, Poczta Polska, Polskie Centrum Marketingowe, Bryk, Travelport, Polisa Życie.

Od 2010 roku wolontariusz i przyjaciel Fundacji „Vis Maior”, czynnie zaangażowana w realizowane projekty fundacji. Wierzy  w odpowiedzialny i efektywny biznes.

Prywatnie – blisko rodziny, przyjaciół, muzyki, sztuki i natury.

Andrzej Matuszyński – członek rady fundacjiAndrzej Matuszyński foto

Ukończył psychologię w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim oraz podyplomowe studia coachingu. Uczestniczył też w wielu kursach i szkoleniach z zakresu marketingu i zarządzania.

Posiada bogate doświadczenie w branży medialnej – pracuje w niej od 1996 roku. Pełnił funkcję dyrektora marketingu w Eurozecie (właściciel Radia Zet) oraz członka zarządu Radiostacji, następnie dyrektora marketingu i obsługi klienta oraz członka zarządu w Cyfrowym Polsacie, dyrektora operacyjnego oraz członka zarządu w ITI Neovision (Platforma n). Obecnie jest niezależnym konsultantem.

Pełni też społeczną funkcję członka Rady Fundacji Vis Maior oraz Fundacji Pies Przewodnik.

Prywatnie mąż i ojciec dwóch córek .

 

Joanna Witkowska - współpracownikJoanna Witkowska foto

[email protected]

Ukończyła filologię angielską na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim oraz podyplomowe studia w zakresie nauczania języka angielskiego
dla osób z dysfunkcją wzroku.

W 2011 skończyła Studium Przekładu Literackiego na Uniwersytecie Jagiellońskim. W Fundacji pracowała od maja 2011 do kwietnia 2017. Obecnie pracuje w Fundacji "Pies Przewodnik".  Zajmuje się redakcją stron internetowych obu organizacji oraz tym, co wymaga znajomości języka angielskiego. Jest też koordynatorem programu przekazywania psów przewodników.

W wolnym czasie lubi przeczytać dobrą książkę jak też chodzić na długie spacery i jeździć na rowerze.

W 2016 roku ukończyła na Uniwersytecie Warszawskim "Redakcję językową tekstu (dla zaawansowanych)", a w 2017 kierunek "Polszczyzna a przekład".

Beata Prymaka - pracownik

[email protected]

W fundacji pracuje od października 2016 roku i zajmuje się sekretariatem. Dzięki niej w biurze panuje jeszcze większy porządek, nikomu z pracowników nie brakuje kawy ani herbaty, a goście czują się jak w domu.

Prywatnie mama dwojga dzieci. W wolnym czasie bardzo lubi chodzić do kina, gotować i czytać (nie tylko książki kucharskie).

 

Iuliia Borysenko - pracownik
Jako asystentka koordynatora projektu wspiera go podczas przygotowania i realizacji szkoleń. Ukończyła studia magisterskie na kierunku psychologia na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Jako wolontariuszka w czasie wolnym od pracy działa w kwartalniku "Zupełnie Inny Świat", gdzie między innymi pisze artykuły na tematy społeczne i kulturowe.

 

Barbara Malicka - pracownik fundacji

Basia jest osobą ciepłą i sympatyczną. łatwo Potrafi nawiązać nowe znajomości. Ukończyła studia na kierunku pedagogicznym oraz nauk o rodzinie na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II. Pracowała jako telemarketer oraz protokolant na rozprawach sądowych, a od 2018 roku dołączyła do naszego fundacyjnego zespołu. Od tego czasu codziennie dociera do pracy ze swym mądrym czarnym psem przewodnikiem o imieniu Grafi.
W fundacji zajmuje się projektem dotyczącym nowoczesnych technologii, w którym umawia szkolenia, kontaktuję się z instruktorami a także załatwia sprawy dokumentowe .  Zawsze można na nią liczyć. Potrafi obsługiwać wiele nowoczesnych technologii pomagających w życiu codziennym osobom z dysfunkcją wzroku.
Basia cieszy się bardzo, że może pracować w fundacji, gdzie rozwija się oraz nabywa nowe umiejętności.